The varied output of two-time JUNO Award-nominated composer Bekah Simms has been heralded as “cacophonous, jarring, oppressive — and totally engrossing!” (CBC Music) and “tough, even gutsy...with a sure sense of original and vibrant colours” (Vancouver Sun). Propelled equally by fascination and terror toward the universe, her work is often filtered through the personal lens of her anxiety, resulting in nervous, messy, and frequently heavy musical landscapes. Foremost among her current compositional interests is quotation and the friction between recognizability and complete obfuscation. Bekah hails from St. John's, Newfoundland but is currently Toronto-based. Her music has been widely performed across Canada, in over a dozen American states, and throughout Europe. Commissioning ensembles include some of the top interpreters of contemporary music in both Canada and internationally, such as Crash Ensemble, Eighth Blackbird, l’Ensemble Contemporain de Montréal, the Toronto Symphony Orchestra, the Vancouver Symphony Orchestra, Esprit Orchestra, Continuum Contemporary Music, Ensemble Télémaque, and Ensemble Paramirabo. In addition to commission and recording funding from the Canada Council for the Arts, Ontario Arts Council, and Toronto Arts Council, Bekah has been the recipient of over 30 awards and prizes, including the 2019 Barlow Prize, SOCAN Foundation Young Composer Awards, and the 2017 Toronto Emerging Composer Award. Works from her debut album “impurity chains” were nominated in both 2019 and 2020 for the JUNO Award for Classical Composition of the Year. Her music has thrice been included in the Canadian Section's official submission to World Music Days (2016, 2019, & 2021), and in 2016 the CBC included her among their annual 30 hot classical musicians under 30. Bekah holds degrees in music composition from the University of Toronto and Memorial University of Newfoundland. Her principal teachers during academic studies were Gary Kulesha and Andrew Staniland, alongside significant private study with Clara Iannotta and Martin Bédard.
La production variée de la compositrice Bekah Simms, deux fois sélectionnée aux prix JUNO, a été saluée comme « cacophonique, discordante, oppressante — et totalement captivante » (CBC Music) et « dure, voire courageuse... avec un sens certain des couleurs originales et vibrantes » (Vancouver Sun). Propulsé à la fois par la fascination et la terreur envers l’univers, son travail est souvent filtré par la lentille personnelle de son anxiété, ce qui donne des paysages musicaux nerveux, désordonnés et souvent lourds. La citation et la friction entre le reconnaissable et l’obscurcissement total sont ses principaux centres d’intérêt en matière de composition. Originaire de St. John’s, Terre-Neuve, Bekah Simms habite actuellement à Toronto. Sa musique a été largement jouée au Canada, dans plus d’une douzaine d’États américains et partout en Europe. Les ensembles qui lui ont commandé de la musique comprennent certains des meilleurs interprètes de musique contemporaine au Canada et à l’étranger, tels que les ensembles Télémaque, Paramirabo, Crash et Eighth Blackbird, l’Ensemble contemporain de Montréal, les orchestres symphoniques de Toronto et de Vancouver, l’Esprit Orchestra et la société Continuum Contemporary Music. En plus de commandes et d’enregistrements financés par les conseils des arts du Canada, de l’Ontario et de Toronto, Bekah Simms a reçu plus de 30 prix et récompenses, dont l’édition 2019 du prix Barlow, des Prix du jeune compositeur de la Fondation SOCAN et l’édition 2017 du Prix du compositeur émergent de Toronto. Des œuvres de son premier disque impurity chains ont été sélectionnées en 2019 et en 2020 pour le prix JUNO de la composition classique de l’année. Sa musique a été incluse à trois reprises dans la soumission officielle de la section canadienne aux Journées mondiales de la musique (en 2016, 2019 et 2021) et, en 2016, la CBC l’a incluse dans sa liste annuelle des 30 musiciens classiques de moins de 30 ans. Bekah Simms est diplômée en composition musicale de l’Université de Toronto et de l’Université Memorial de Terre-Neuve. Ses principaux professeurs pendant ses études universitaires ont été Gary Kulesha et Andrew Staniland, et elle a mené d’importantes études en cours particuliers auprès de Clara Iannotta et de Martin Bédard.
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