If you want to perform a work, we ask that you purchase the score and parts at the CMC Shop.
To view and submit your loan, please click on My Loan Requests
In this three-movement piece, the singers – present vocally only in the second movement – represent two aspects of a single personality undergoing a process of fragmentation. The piece itself can be “undone”, as any single movement can be pulled away and performed alone; the instrumental movements (I, III) can also come together as a two-movement work. These two outer movements (I, III) framing the vocal movement (II) draw inspiration from the personality traits of the characters embodied by the singers in the two other pieces presented at the premiere of (un)done: the first is inspired by the self-assured, adventurous, uninhibited character in Les Sept crimes de l’amour (Georges Aperghis) and the final movement is inspired by the erratic, insistent, urgent character of the king (Peter Maxwell Davies, Eight Songs for a Mad King). In this way, the piece explores the evolution of altered perception, a loosening grasp on reality, a kind of emotional unravelling, a symbolic “coming undone”.
Dans cette pièce en trois mouvements, les chanteurs – présents vocalement dans le deuxième mouvement seulement – représentent deux aspects d’une seule personnalité en processus de fragmentation. La pièce elle-même peut être morcelé, car chaque mouvement peut être retiré et interprété seul ; aussi, les mouvements instrumentaux (I, III) peuvent être réunis en une œuvre en deux mouvements. Les deux mouvements (I, III) qui encadrent le mouvement vocal (II) s’inspirent des traits de caractère des personnages incarnés par les chanteurs dans les deux autres pièces présentées lors de la création de (un)done : le premier s’inspire de l’esprit assuré, aventurier, sans retenue du personnage dans Les Sept crimes de l’amour (Georges Aperghis) et le dernier s’inspire de l’esprit erratique, insistent, urgent du roi fou (Peter Maxwell Davies, Eight Songs for a Mad King). De cette manière, la pièce explore l’évolution d’une perception altérée, un relâchement de la réalité, une sorte d’effilochement émotif, une fissure symbolique.
Canadian Music Centre has been supporting, preserving and celebrating the works of Canadian composers since 1959. As proud and passionate advocates, we offer innovative resources for discovering, exploring, listening to and playing Canadian music online and in five regional hubs.