If you want to perform a work, we ask that you purchase the score and parts at the CMC Shop.
To view and submit your loan, please click on My Loan Requests
For works with ten or more performers, instrumental parts are available for rent.
to submit a rental request.
In the barren landscape of a gigantic reservoir in Oregon, silvery stumps of a dead cedar forest dot the red earth slopes. While I hold a contact microphone to the wood, my friend Darion draws a dusty stick back and forth like a bow across a spindly root. Through my headphones the voice of this long dead tree starts to sing: raucous moans and shudders, like an unhinged saxophone solo.Over the following weeks, other trees speak to me: booming thuds as I “woodpecker” a fallen old- growth Douglas fir; cascading dry twigs snap and tumble; marimba notes ring as I strike the limbs of an ancient cedar in a lava field; my fingernails scrape hollow whispers from the charred trunk of a burnt lodgepole pine. Since the summer, I keep thinking about those trees — their rich and complicated lives; their deaths from flooding, old age and fire; and the howl of those spruce roots.fire break is my song for the forests which burned this year, in fires super-charged by climate change.I am grateful to Carla Bengtson who invited me to the Andrews Forest to be a small part of the two hundred year-long program for scientists and artists, LTER or Long Term Ecological Residency. Thanks to Darion Smith for dancing the sounds in the landscape with me. Thanks to the Hamilton Philharmonic Orchestra for commissioning this work and to the Genesis Project for funding it.
Dans le paysage aride d'un gigantesque réservoir de l'Oregon, les souches argentées d'une forêt de cèdres morts parsèment les pentes de terre rouge. Tandis que je tiens un microphone de contact contre le bois, mon ami Darion tire un bâton poussiéreux d'avant en arrière comme un arc sur une racine filiforme. À travers mes écouteurs, la voix de cet arbre mort depuis longtemps commence à chanter : des gémissements et des frissons rauques, comme un solo de saxophone déséquilibré.Au cours des semaines qui suivent, d'autres arbres me parlent : des bruits sourds et tonitruants lorsque je picore un vieux sapin de Douglas ; des brindilles sèches qui tombent en cascade claquent et tombent ; des notes de marimba lorsque je frappe les branches d'un vieux cèdre dans un champ de lave ; mes ongles grattent les murmures creux du tronc calciné d'un pin tordu brûlé. Depuis l'été, je n'arrête pas de penser à ces arbres - leurs vies riches et compliquées, leurs morts dues aux inondations, à la vieillesse et au feu, et le hurlement de ces racines d'épicéa.fire break est mon chant pour les forêts qui ont brûlé cette année, dans des incendies suralimentés par le changement climatique.Je suis reconnaissant à Carla Bengtson qui m'a invité dans la forêt Andrews pour faire partie d'un programme de deux cents ans destiné aux scientifiques et aux artistes, le LTER ou Long Term Ecological Residency. Merci à Darion Smith d'avoir dansé avec moi les sons du paysage. Merci à l'orchestre philharmonique de Hamilton d'avoir commandé cette œuvre et au projet Genesis de l'avoir financée.
Canadian Music Centre has been supporting, preserving and celebrating the works of Canadian composers since 1959. As proud and passionate advocates, we offer innovative resources for discovering, exploring, listening to and playing Canadian music online and in five regional hubs.