Canadian Music Centre | SydneyEnterprise (Final)
Hello, Guest
Add As Favorite
Language
Log out
Viewing Library Collection
Copy
Request
Views
OPAC Composer Showcase LibCol View
OPAC Mobile LibCol View
OPAC Search LibCol View
Circulation
Add to Favourites
My Favourites
Select
/
Clear
favorite
Add
/
Remove
Create a New Favourites List
Add
Nombres imaginaires pour flûte
RSN:
68687
|
Composition Date:
2005
|
Revision Date:
N/A
|
Duration:
00:04:18
Share this record
Email
Library Record
Programme Notes
Cataloguing Information
Call Number
AR3155
Material Type
Sound recording, archival
Acquisition Date
2014-05-05
Preview
Additional Information
Paris, France Cité des Arts 17 Mar 2005 Katherine Anderson, flûte
Master Location
Toronto
Physical Description
Found 3 record(s)
Available Actions
Extent of Item
Ceci est une piste de son en continu, du projet Musiflots. Musiflots a été mis sur pied grâce au soutien du ministère du Patrimoine canadien, du Trust pour la préservation de l'audiovisuel et de CBC Radio 2.
1 streaming audio file ; (4:18)
This is a streaming audio track, part of the CentreStreams project. CentreStreams is made possible through the support of the Department of Canadian Heritage, the Audio-Visual Preservation Trust of Canada and CBC Radio 2.
Instrumentation
Found 1 record(s)
Available Actions
Set No.
Category
Instrument
Number
48203
Woodwinds
Flute
1
Divided
No
Solo
No
Premiere
Paris, France Cité des Arts 17 Mar 2005 Katherine Anderson, flûte
See Also
68686, Nombres imaginaires pour flûte, MI 5111 A568no, Samuel Andreyev, 00:05:00
This short, intense piece requires the flutist to navigate, with consummate agility, through an extremely disjointed landscape. Initially consisting of short, intense fragments which explore a unified harmonic space, these isolated events begin to link up and become more consequential, creating phrases of increasing length. Paradoxically, however, the longer these phrases become, the faster the timbre, register and harmonic rhythm change, resulting not in greater continuity, but total atomisation, exploring the entire range of the instrument, as well as its articulational and timbral possibilities.
Cette pièce courte et intense contraint l’instrumentiste à naviguer, avec une grande agilité,à travers un paysage extrêmement disjoint. Consistant initialement en des gestes isolésqui s’inscrivent dans un espace harmonique unifié, ces gestes commencent petit à petit às’enchaîner et à se développer, créant ainsi des phrases de plus en plus longues.Toutefois, plus ces phrases deviennent longues, plus les changements de timbre, deregistre et de rythme harmonique se densifient, ce qui produit non pas une plus grandecontinuité, mais bien une atomisation totale. Cela mène à une exploration de tout leregistre de l’instrument, ainsi que toutes ses possibilités d’articulation et de timbre.
SydneyEnterprise v4.4.0.28 - Canadian Music Centre | SydneyEnterprise (Final)